12 viditelných známek toho, že vaši noví manažeři potřebují trénink
Když přijmete nové manažery, dáváte těmto jednotlivcům příležitost vést, dohlížet, mentorovat a motivovat ostatní a tyto jejich schopnost mají obrovský dopad na celkový úspěch vaší společnosti.
Přesto až příliš často, jsou noví manažeři hozeni do své nové role s malým nebo žádným školením v oblasti managementu. To může vést ke špatnému řízení, v jehož důsledku může docházet k nízkým obratům, pracovnímu stresu a poklesu produktivity zaměstnanců.
Nikdo si záměrně neklade za cíl být špatným manažerem. Ve skutečnosti si mnoho manažerů dokonce ani nemusí uvědomovat, že dělají něco špatně. Nicméně, existuje celá řada znaků a vlastností, které je zapotřebí vnímat u vašich nových manažerů a které mohou znamenat, že potřebují školení.
Neomalení manažeři ukazují svým podřízeným špatnou cestu tím, že se chovají v rozmezí od mírného urážení až po otevřený útok. Tento styl řízení vytváří interpersonální tření, které často vede k zášti a narušuje pracovní postupy. Pokud váš nový manažer neumí komunikovat problém nebo obavy bez nadávek, znevažování, nebo křičení na zaměstnance, může to být vhodný čas, abyste zvážili školení v oblasti managementu a pomohli vašemu manažerovi komunikovat konstruktivně.
Kancelářská politika zabíjí morálku a může vést k toxickému pracovnímu prostředí. Vaši manažeři by měli být dělat věci, které by tomu měli zabránit a ne ji podporovat a udržovat. Zjištění, že manažer rozeštvává zaměstnance navzájem proti sobě, nebo klábosí se zaměstnanci o jejich vrstevnících, by měla být jako červená vlajka, která vám říká, že váš manažer musí na školení managementu.
Příliš často si manažeři myslí, že zaměstnance musí zastrašit nebo zostudit, aby se pustili do daných úkolů a vyhnuli se chybám. Toto je nebezpečná manažerská taktika, která způsobuje zbytečný stres mezi zaměstnanci a vede k poklesu produktivity. Podle Americké psychologické asociace, 51% zaměstnanců uvádí, že jsou méně produktivní při práci v důsledku stresu na pracovišti. Možná, že je manažer zaleknut nebo si není jistý, jak dostat výsledky bez toho, aby se spoléhal na hrozby. Bez ohledu na důvod, tato taktika nepomůže žádnému týmu nebo organizaci jako celku.
Někteří manažeři mají potíže konfrontovat slabší členy týmu, protože neodvádí očekávaný výkon, zatímco jiní je prostě ignorují v naději, že nevýkonní zaměstnanci nějakým způsobem nebudou v týmu vidět. Mezitím všichni ostatní v týmu musí mít o něco lepší výsledky a výkon, aby zaplnili mezeru vzniklou slabými zaměstnanci. To je nebezpečný přístup, který může vést k nelibosti a nízké morálce týmu.
Nikdo nemůže zvládat všechno sám, ale někdy manažeři si myslí, že delegování je učiní méně důležitými. Lpí tak na svých pravomocích a uplatňují micromanagement na podřízené. Tato taktika může mít negativní dopad na celou vaši firmu a často vede k nižší kvalitě práce.
Je těžké udržet tým pohromadě, když se objevují chyby a pokušení ukazovat prstem je těžké odolat. Dobří lídři umějí převzít větší podíl viny a méně vlastní podíl na úspěchu ve prospěch týmu. Bohužel mnoho manažerů má hrozný zvyk přivlastňovat si úspěchy týmu jako pouze své vlastní a na druhou stranu 100% přenášet vinu za chyby na členy týmu.
Zaměstnanci mají právo očekávat, že jejich manažer jim ukáže správný směr a nabídne mentorství. Takže, když manažer nemá problém poukazovat na chyby, ale na druhou stranu poskytuje málo nebo žádné náznaky toho, jak situaci zlepšit, zaměstnanci jsou otráveni a frustrovaní.
Arogance je nebezpečnou charakteristikou a může být toxická, pokud jde o řízení týmu. Nejlepší manažeři jsou otevřeni učení se od druhých a málokdy se zatvrzele drží jen „mého způsobu“; řídí se starým pořekadlem „víc hlav, víc ví“.
Jednou z nejhorších chyb, které může manažer udělat, je nesdělování důležitých nebo užitečných informací týmu. Zatímco jistě existují případy, kdy je lepší pracovat na bázi „potřebujete vědět“, sdílení nových informací týmů je důležité pro budování důvěry a týmové morálky. Zatajování těchto informací může vést ke zmatku a zbytečnému stresu mezi zaměstnanci.
Pokud manažer očekává, že podřízení vědí, co mají dělat dál, ale neposkytuje jim informace nebo pokyny, tak nedělá dobrou práci a jeho podřízení jsou zbytečně vystaveni selhání. Tento problém může být snadno napraven tréninkem Managementu a Leadershipu, který pomůže vašemu manažerovi pochopit, že nejlepším způsobem je sdělovat očekávání svému týmu.
Skákání z jedné nouzové nepředvídané události na další je stresující jak pro manažera, tak pro celý jeho tým. Připadá vám, že váš nový manažer neustále pracuje jen jeden krok od katastrofy a nezvládá to, co je třeba udělat? Pokud ano, tak je to ten pravý čas, abyste zvážili školení efektivního time-managementu pro zlepšení stanovování cílů a priorit a ujistili se tím, že celý tým netrpí špatným plánováním manažera.
Manažeři, kteří sbírají všechny informace, ale neustále nemohou učinit rozhodnutí, mohou mít negativní, dalekosáhlé důsledky na vaší organizaci. Nedostatek rozhodovacích schopností vašeho manažera ho staví do světla, že vypadá jako slabý vůdce a to často vede k tomu, členové týmu ztratí respekt k takovému manažerovi.
Stále si nejste jisti, zda vaši noví manažeři potřebují manažerský trénink?
Podívejte se na vzdělávací programy v oblasti managementu a leadershipu společnosti Maxwell International, abyste zjistili, co můžete udělat pro své manažery.
Už jste někdy přijali nového manažera s některou z výše uvedených vlastností?
Procházejí školení v oblasti managementu s cílem zlepšit jejich styl vedení?