< Zpět

Welcome to the Maxwell International Client Zone.

Our goal is to transform your business.
We are passionate about helping companies to achieve their vision and goals in order to build cutting edge competence

< Zpět

This page provides internal tools and support for employees of Maxwell International.

Your username and password is required
to access these resources.

Tipy pro nové manažery

Být poprvé povýšen na manažerskou pozici může být vzrušující a motivující, ale potřebné dovednosti pro to stát se úspěšným manažerem nejsou přirozené každému. Může proto být velmi obtížné se orientovat na požadované vstupy a výstupy vaší nové role manažera. Nadřízený, který vás vybral do pozice autority, vyžaduje, abyste začali řídit některé z vašich přátel a spolupracovníků.

Také ne každý manažer má stejný styl řízení nebo měl příležitost absolvovat nějakou formu manažerského školení. Existují však některé osvědčené postupy, o které se dá opřít při přechodu na vaší první manažerské pozice.

1)Být týmovým hráčem.

Nedopusťte, aby vám nová role stoupla do hlavy. Byli jste povýšeni do této pozice z toho důvodu, že někdo uznal váš potenciál vést lidi. Bez ohledu na formální pozici, ujistěte se, že i nadále jednáte s ostatními s respektem a ten stejný respekt se vám dostává stejnou cestou.

2) Naučte se nechat jít, a delegovat.

Rozpoznejte své limity v roli manažera. Mikromanagement přidá stres do vašeho života a váš tým bude mít pocit, že je podhodnocen a bude nespokojen. Dejte lidem šanci, aby vedli podle vlastního stylu a pamatujte na to, že může být mnoho způsobů, jak dosáhnout pozitivního výsledku.

3) Najděte si mentora

Mít poradce vám může pomoci lépe pochopit, co se od vás očekává a jaké jsou vaše nové úkoly. Najděte někoho ve vaší organizaci, kdo byl ve stejné situaci a úspěšně ji zvládl; tento člověk vám může pomoci v nových situacích, kterým jste nemuseli čelit ve své předchozí funkci.

4) Naslouchejte svému týmu.

Vytvořte prostředí, které podporuje otevřený dialog. Dejte vašemu týmu najevo, že jste na jejich straně a že jste ochotni se za ně postavit. Zvažte pravidelná setkání s týmem, kde jim budete naslouchat a stanovte také způsob, jakým se s vámi v případě potřeby podřízení mohou soukromě setkat.

5) Nezapomínejte na sebe.

Identifikace příležitostí vašeho týmu učit se a růst mohou být nyní vysoko na seznamu vašich úkolů. Ale nezapomeňte strávit trochu svého času vlastním profesním rozvojem. Lídr nikdy nepřestává učit se a růst!

6) Využívejte všech úrovní zkušeností.

Zpočátku se může zdát řídit „veterány“ a dlouholeté zaměstnance společnosti jako obtížné, ale to vše je o umění naslouchat a respektu. Využijte své bohaté znalosti a ukažte jim, že si ceníte jejich zkušeností.

7) Mějte jasno o cílech a očekáváních.

Není lepší pocit, než vědět, jak si stojíte. Ať už je to v souvislosti s konkrétním projektem nebo profesním růstem zaměstnance, stanovujte jasné, dosažitelné cíle a sdělujte vaše očekávání.

8) Komunikujte.

Pochopte, že každý komunikujeme jiným způsobem. Někteří lidé chtěli být v informačním kruhu a znát drobné detaily, zatímco jiní chtějí pouze vědět, že úloha byla dokončena. Rozpoznejte tyto rozdíly co nejdříve a využívejte této schopnosti k vašemu profesionálnímu úspěchu. Nezapomínejte dávat zpětnou vazbu a chválit, když je to potřeba.

Neexistuje jediný správný způsob, jak řídit lidi, ale existuje spousta způsobů, jak posílit svůj styl vedení a tím posílit vlastní tým.

Více praktických informací a zkušeností o tom, jak zvládat vaši novou roli manažera můžete získat také na kurzech společnosti Maxwell International.

Chcete další informace, kontaktujte nás. Naši zkušení konzultanti jsou vám k dispozici.

Napsal

Bára Soukupová

Zůstaňme v kontaktu

Maxwell International s.r.o.
Jablonského 640/2, 170 00
Praha 7 – Holešovice
Česká Republika

Následuj nás