Tipy pro nové manažery
Být poprvé povýšen na manažerskou pozici může být vzrušující a motivující, ale potřebné dovednosti pro to stát se úspěšným manažerem nejsou přirozené každému. Může proto být velmi obtížné se orientovat na požadované vstupy a výstupy vaší nové role manažera. Nadřízený, který vás vybral do pozice autority, vyžaduje, abyste začali řídit některé z vašich přátel a spolupracovníků.
Také ne každý manažer má stejný styl řízení nebo měl příležitost absolvovat nějakou formu manažerského školení. Existují však některé osvědčené postupy, o které se dá opřít při přechodu na vaší první manažerské pozice.
Nedopusťte, aby vám nová role stoupla do hlavy. Byli jste povýšeni do této pozice z toho důvodu, že někdo uznal váš potenciál vést lidi. Bez ohledu na formální pozici, ujistěte se, že i nadále jednáte s ostatními s respektem a ten stejný respekt se vám dostává stejnou cestou.
Rozpoznejte své limity v roli manažera. Mikromanagement přidá stres do vašeho života a váš tým bude mít pocit, že je podhodnocen a bude nespokojen. Dejte lidem šanci, aby vedli podle vlastního stylu a pamatujte na to, že může být mnoho způsobů, jak dosáhnout pozitivního výsledku.
Mít poradce vám může pomoci lépe pochopit, co se od vás očekává a jaké jsou vaše nové úkoly. Najděte někoho ve vaší organizaci, kdo byl ve stejné situaci a úspěšně ji zvládl; tento člověk vám může pomoci v nových situacích, kterým jste nemuseli čelit ve své předchozí funkci.
Vytvořte prostředí, které podporuje otevřený dialog. Dejte vašemu týmu najevo, že jste na jejich straně a že jste ochotni se za ně postavit. Zvažte pravidelná setkání s týmem, kde jim budete naslouchat a stanovte také způsob, jakým se s vámi v případě potřeby podřízení mohou soukromě setkat.
Identifikace příležitostí vašeho týmu učit se a růst mohou být nyní vysoko na seznamu vašich úkolů. Ale nezapomeňte strávit trochu svého času vlastním profesním rozvojem. Lídr nikdy nepřestává učit se a růst!
Zpočátku se může zdát řídit „veterány“ a dlouholeté zaměstnance společnosti jako obtížné, ale to vše je o umění naslouchat a respektu. Využijte své bohaté znalosti a ukažte jim, že si ceníte jejich zkušeností.
Není lepší pocit, než vědět, jak si stojíte. Ať už je to v souvislosti s konkrétním projektem nebo profesním růstem zaměstnance, stanovujte jasné, dosažitelné cíle a sdělujte vaše očekávání.
Pochopte, že každý komunikujeme jiným způsobem. Někteří lidé chtěli být v informačním kruhu a znát drobné detaily, zatímco jiní chtějí pouze vědět, že úloha byla dokončena. Rozpoznejte tyto rozdíly co nejdříve a využívejte této schopnosti k vašemu profesionálnímu úspěchu. Nezapomínejte dávat zpětnou vazbu a chválit, když je to potřeba.
Neexistuje jediný správný způsob, jak řídit lidi, ale existuje spousta způsobů, jak posílit svůj styl vedení a tím posílit vlastní tým.
Více praktických informací a zkušeností o tom, jak zvládat vaši novou roli manažera můžete získat také na kurzech společnosti Maxwell International.
Chcete další informace, kontaktujte nás. Naši zkušení konzultanti jsou vám k dispozici.